Çalışma verimliliğinizi nasıl artıracağınız konusunda bir kaç taktik vereceğim.
1- Akıllı telefonunuz ile işiniz yok ise onu başka bir oda da bırakın.
Bu sayede telefonunuza gele bildirimler dikkatinizi dağıtmayacaktır.
2- Çalışma alanınızda ki dikkat dağıtıcı eşyaları kaldırın yalın ve sade bir ortam üzerinde durmalısınız. Fotoğraf gibi eşyalar beyninizde eski anıların canlanmasına neden olmaktadır.
3- Çalışma saatinizi en uygun zamana denk getirmeye çalışın. En verimli çalışma saati kişiden kişiye değişir kimine göre sabah daha iyiyken kimine göre gece yatmadan önce çalışmak daha verimlidir bunu belirleyecek olan sizsiniz.
4- Çalışmaya başlamadan önce plan yapın. Plan yapmak en etkili bir yöntemdir, o an ne yapsam diye düşünmek zorunda kalmazsınız. Çalışmanızı konulara bölerek daha rahat ve verimli zaman geçirmeniz mümkün.
5- Müzik dinlememek daha iyidir fakat sabit akış ile devam eden ve söz bulunmayan arka fon müzikleri açabilirsiniz tabi düşük ses seviyesinde. Yine bu seçim de kişiden kişiye değişecektir.
6- Not alarak çalışın. Not almak için ayrı bir alanınız olsun böylece ufak notlar ile büyük bilgilere erişmeniz daha hızlı olur.Ara ara notlarınıza bakarak konuları unutma ihtimalinizi düşürürsünüz.
7- Eğer derin çalışmak istiyorsanız yalnız olun. Fakat grup çalışmaları da oldukça verimli olabiliyor. Kafa denginiz bir birey ile konular üzerinizde ki hakimiyetiniz artacaktır. x2 hızı yani.
8- Çalışmayı alışkanlık haline getirin. Eğer sürekli çalışma yeteneği kazanırsanız her konu üzerinde verimli zaman geçirirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder